" />איך השפיעה הקורונה על אתרי התיירות בישראל וכיצד מתאוששים מהמכה? | Baolm
יש לכם כלב או חתול? ב-Hotels.com מחפשים מבקרי מלונות ידידותיים לבעלי חיים
אוקטובר 6, 2020
יש לכם מזרן, שמיכה, מגירה ו-2 כוסות מים? לא תאמינו מה תוכלו לעשות ב-Airbnb
נובמבר 12, 2020

איך השפיעה הקורונה על אתרי התיירות בישראל וכיצד מתאוששים מהמכה?

לא בטן-גב בחוף קסום בתאילנד, עם שייק טרופי ביד אחת ובננה מטוגנת ביד השנייה; לא סיבוב קניות ברובע אוקספורד המפורסם בלונדון; לא טיול ארוך בהודו או בדרום אמריקה, לא מסע מחוף לחוף בארצות הברית ואפילו לא ביקור בטורקיה השכנה, שנמצאת ממש כאן, במרחק שעת טיסה. משבר הקורונה שמשבית את העולם כבר תקופה ארוכה פגע קשות בענפים רבים במשק, אך נראה שאת הפגיעה הקשה מכולן ספג ענף התיירות, אחרי שהרוב המוחלט של הטיסות והחופשות מישראל לעולם בוטלו.

אלא שמלבד הטייסים והדיילות, סוכני הנסיעות ומדריכי הטיולים, חלק גדול מהענף הכה גדול וחשוב נמצא בכלל באינטרנט. כיום, בניגוד לשנים עברו, חברות תיירות ונסיעות רבות ובלוגרי טיולים מתבססים על אתרי האינטרנט שלהם – המשמשים, למעשה, כחנות או כמשרד לכל דבר – כל אחד לצרכיו הוא.

אז איך מתאוששים מהפגיעה הקשה ומחזירים את האתר לתקופה שמלפני הקורונה – אז טיסות וחופשות היו עניין שבשגרה? עוזי שבת, מומחה לשיווק דיגיטלי ומנכ”ל חברת Digital Solutions העוסקת בבניית אתרים, קידום אתרים באינטרנט וסיוע לעסקים בדיגיטל, מנסה להסביר בטור אורח אצלנו באתר, איך מומלץ לאותם אתרים ובלוגרים להתאושש מהמשבר.

כמה שאנחנו מתגעגעים. תאילנד הקסומה

ענף שלם נכנס לקיפאון

עובדי הדיגיטל הפרסומי בתחום התיירות, בונים ומעצבי אתרים, מתכנתים, מקדמים אורגניים וגם כאלה שמנהלים קמפיינים ממומנים – כולם הוצאו לחל”ת, במה שהוביל לקיפאון שיווקי טוטלי בתחום כולו. איך זה השפיע מבחינה שיווקית? עצירת התקדמות בתוצאות החיפוש האורגניות, דממת אלחוט ברשתות החברתיות ומחירי עלות לקליק בשפל היסטורי בקמפיינים הממומנים.

ההשפעות של משבר הקורונה על אתרי התיירות השונים ניכרות היטב ויורגשו עוד שנים רבות קדימה. מי שיצליח לשרוד את המשבר ויחזור לפעילות, “יהנה” מדילול מתחרים גם בעולם הדיגיטלי וגם בעולם הפיזי, שכן זמן רב צפוי לעבור עד שהתחרות הגדולה והתקציבים שאליהם התרגלנו בענף התיירות ישובו למימדים שהכרנו.

הולכים נגד הזרם?

האינסטינקט הראשוני הוא בטח לרדת למחתרת, לחכות שהמשבר ייגמר ולשוב לאחר מכן לפעילות בכל הכוח. אך מה אם נספר לכם שיש גם דרך אחרת, שהיא אף חכמה ויעילה הרבה יותר, הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. מדובר בהזדמנות אדירה לעסקים להמשיך ולקדם את העסק שלהם, ללא צורך בתקציבים גבוהים, זאת כדי לייצר נקודת התחלה טובה יותר ליום שאחרי.

איך עושים זאת? מתאימים את העסק למצב הנוכחי; אם נאלצים להוציא עובדים לחל”ת או לעבור למתכונת של עבודה מהבית – אז זה מה שעושים. אם המצב דורש זאת, המנכ”ל יהיה זה שיעלה פוסטים לפייסבוק ולאינסטגרם. נשמע הזוי? במצב הנוכחי שום דבר לא נשמע הזוי, ואם למנכ״ל של חברה מסוימת יהיה חשוב מספיק לשמור על קשר רציף עם קהל היעד, הוא יהיה חייב לעשות הכול כדי לשמור על המותג שלו בחיים.

כמה נקודות למחשבה

אסור להרים ידיים, בטח בכל הקשור לרשתות החברתיות – שהן במקרים רבים הלחם והחמאה שלנו. תמונות יפות וקסומות של מקומות עוצרי נשימה בכל רחבי העולם הן חלק בלתי נפרד מענף התיירות. אל תפסיקו להשתמש בהן. המשיכו עם פוסטים וסטוריז מגרים, עם התייחסות למשבר הקורונה כמובן. ״אנחנו רק מחכים לרגע שנוכל לעלות שוב על מטוס, ולנחות בגן העדן שבתמונה״, בצירוף תמונה או סרטון יפים.

לא רק בישראל: כיצד השפיעה הקורונה על התיירות בכל העולם? מתוך כתבה של ה-BBC

דבר שני ולא פחות חשוב הוא נושא הקידום האורגני לטווח הארוך. התקופה הנוראית הזו היא גם הזדמנות להרחבת הנוכחות האינטרנטית, קידום אורגני בגוגל וצמצום פער מהמתחרים החזקים בתחום.

ניצול התקופה למינוף עסקי

לא מספיק לשרוד ולהראות נוכחות כדי להוכיח שהראש שלנו מחוץ למים, צריך לשאוף ליותר ולנסות לצאת מהמשבר כמה שיותר חזקים. ההמלצה שלנו היא לחפש שיתופי פעולה חדשים, לתעדף מחדש הוצאות ולחלק משאבים לטווח הארוך, לבדוק את משימות העובדים שבוצעו לאורך זמן ולבדוק את יעילותם. זה הזמן לכל אותם דברים שרציתם ותכננתם לעשות ואף פעם לא מצאתם להם זמן כי התעסקתם ב”כיבוי שריפות”. לכל עסק יש את הגיבויים הכלכליים שיחזיקו אותו למשך תקופה קצובה אך בהחלט ניתן להאריך את תקופת ההישרדות עם תכנון כלכלי ושיווקי נכון.

אמינות לטווח הארוך

עסקים שנשארים לעמוד על הרגליים וממשיכים להראות נוכחות ולשמש אוזן קשבת לצרכנים שלהם, ירוויחו אמינות מצד קהל היעד – כזו ששווה הרבה מבחינה שיווקית ועסקית. לדוגמה, צרו קמפיינים כמו “ביחד מהבית” או השתמשו בהאשטגים כמו #יחדכלהדרך כדי ליצור תחושת משפחתיות ולגרום לגולשים להרגיש חלק מהעשייה שלכם. הלקוחות הקיימים או הפוטנציאליים שלכם יזכרו לכם את תקופת ההישרדות ויפתחו אתכם מערכת יחסים לטווח הארוך.

מי שיצא מהמשבר הזה ויחזור לפעילות אינטנסיבית, יוכיח לא רק חוסן כלכלי אלא גם חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך. התקופה הזו תוכיח כי לא רק החזק שורד, אלא זה שתכנן קדימה, שמר על אוויר לכל אורך החודשים הארוכים וחילק משאבים בצורה נכונה ומאוזנת. בתחום התיירות דווקא החברות הבינוניות הן אלה שיתחילו מחדש בנקודת פתיחה טובה יותר, אך כמובן שמדובר בהנחה כללית. בואו לא נשכח שמדובר בשירות שכולנו נחזור ונצרוך ביום מן הימים, ומי שיישאר בצד השני צפוי להרוויח ואף לכסות על כל ההפסדים.

צוות בעולם
צוות בעולם
צוות בעולם - מומחים לחו"ל. טיסות במחירים מגוחכים, דילים למלונות וטיפים והמלצות ליעדים הכי שווים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *